Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Κόντρες για τις πρώτες παραχωρήσεις σε ΟΛΠ και ΟΛΘ

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διεργασίες στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και στο ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού παραχωρήσεων...



του ΟΛΘ και του ΟΛΠ εντός των επόμενων εβδομάδων και, πάντως, ωστόσο αναμένονται διαξιφισμοί μεταξύ ξένων επιχειρήσεων που φέρονται ως ενδιαφερόμενοι.


Ήδη ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, παρέδωσε προ ολίγων ημερών στον πρωθυπουργό το σχέδιο για τη λιμενική βιομηχανία της χώρας όπως αυτό προκύπτει με βάση τόσο τις μνημονιακές υποχρεώσεις στης χώρας όσο και από την πολιτική απόφαση για την δημιουργία ρυθμιστικής αρχής λιμένων.

Με βάση τους σχεδιασμούς αυτούς προάγεται στην μεν Θεσσαλονίκη η παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, της διαχείρισης λειτουργιών που αφορούν την κρουαζιέρα, το χύδην ξηρό φορτίο, τη δημιουργία εμπορικού κέντρου και την κατασκευή μαρίνας. Ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ εκτιμάται, από ανθρώπους που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις εξελίξεις, πως είναι πιθανόν να προκηρυχθεί πρώτος.

Στον Πειραιά προς παραχώρηση οδεύουν ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Ι, το car terminal και η κρουαζιέρα. Την ίδια ώρα το πρόκριμα της Cosco τίθεται εν αμφιβόλω τόσο εξαιτίας της υπάρχουσας σύμβασης σε Σ.ΕΜΠΟ ΙΙ και ΙΙΙ όσο και εξαιτίας προφανούς ενδιαφέροντος ανταγωνιστικών εταιρειών όπως η ιταλο-ελβετικήMSC Mediterranean Shipping Company.

Για το car terminal ακούγονται οψίμως τα ονόματα όλων των μεγάλων εταιρειών μεταφοράς οχημάτων στα οποία περιλαμβάνεται ασφαλώς και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος είναι παγκοσμίως γνωστός περισσότερο για τον κλάδο αυτόν και όχι για την ακτοπλοΐα. Η παρουσία του στην ελληνική αγορά με Minoan, συμμετοχή στην HSW και τώρα με εμπορική συμφωνία με την ΝΕΛ στην Αδριατική στηρίζει την εκτίμηση ότι ενδέχεται να «χτυπήσει» το διαγωνισμό.

Ήδη στο car terminal πολύ ενεργοί είναι οι πράκτορες Neptune και το Σκανδιναβικό ενώ μεγάλοι έλληνες αντιπρόσωποι ξεκαθαρίζουν στο Capital.gr πως παρά την κατάρρευση της ελληνικής αγοράς η διαμετακομιστική λειτουργία βαίνει αυξανόμενη στον Πειραιά. Για τη Θεσσαλονίκη αναφέρονται επίσης ως ενδιαφερόμενοι τόσο η Hutchison Port Holdings που είχε προσφέρει 419 εκατομμύρια ευρώ λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση το φθινόπωρο του 2008, όπως και η Cosco Pacific LTD που είχε τότε επίσης προσφέρει 131 εκατ. ευρώ. Ακόμα εταιρείες ισραηλινών και φιλιππινέζικων συμφερόντων θεωρούνται από την βιομηχανία ως υποψήφιοι.

 Thestival / capital

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από το blog μας

- Το blog διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρέσει οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Το blog δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου ή για να αφαιρέσει σχόλιο με το οποίο δεν συμφωνεί.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν το blog

- Ο σχολιαστής δεν έχει τη δυνατότητα διαγραφής των σχολίων του μετά τη δημοσίευσή τους.

- Αν θεωρείτε ότι κακώς αφαιρέσαμε σχόλιό σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email.