Η ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α Πέλλας, σε συνεργασία με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης, παρουσιάζουν στο Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών, την Τρίτη 9 Ιουλίου και ώρα: 9.30 μ.μ., την θεατρική παράσταση «Αισχύλου Αγαμέμνων».
Ο Αγαμέμνων αποτελεί το πρώτο από τα τρία έργα της τριλογίας του Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ. Τα άλλα δύο είναι «oι Χοηφόροι» και «oι Ευμενίδες». Πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα ΠΡΩΤΕΥΣ. Ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο. Η «Ορέστεια», η μοναδική τριλογία η οποία διασώθηκε ολόκληρη, λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Επη, χτίζει το δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπική μητριαρχική persona , και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα για να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα και μητέρα της Ιφιγενειας, να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα, ιέρεια του Απόλλωνα, τη νύχτα που επιστρέφει θριαμβευτής στο Άργος έπειτα από τον δεκαετή Τρωικό πόλεμο.
Η Κλυταιμήστρα, μια γυναίκα «που σκέφτεται σαν άνδρας» αναλαμβάνει την ευθύνη για την εκτέλεση του φόνου του συζύγου της. Συμπαραστάτης της πιστός ο Αίγισθος, ο οποίος με το θάνατο του Αγαμέμνονα, εκδικείται το «αποτρόπαιο κέρασμα» στον πατέρα του Θυέστη από τον πατέρα του Αγαμέμνονα Ατρέα . (Θυέστεια Δείπνα). Όμως η κατάρα, η Ερινύα της Εκδίκησης και η απόδοση της Δικαιοσύνης στον Αγαμέμνονα δε θα «χορτάσουν» ποτέ..
Ο σκοτεινός Δαίμων του Οίκου των Ατρειδών, ο Αλάστωρ, δεν θα ησυχάσει αν ο Ορέστης δεν εκδικηθεί για το φόνο του πατέρα του Αγαμέμνονα και δεν τιμωρήσει και την ίδια του τη Μάνα, την Κλυταιμήστρα.
Στον Αγαμέμνονα, η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει την Τραγωδία εξαιρετικά οικεία. Στην Αισχύλεια Τραγωδία η συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια, Θεοφοβία, συνεχή αγωνία και σημάδια Ακατανίκητου Τρόμου βρίσκει τον εκφραστή της στο σώμα του Χορού.
Μέσα από το ποιητικό σύμπαν του, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Υβριν, και μέσα από την εξέλιξη της ίδιας της τραγωδίας την Ευθύνη και την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να ξεπεράσει το πεπρωμένο της. Νικαίτη Κοντούρη.
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
ΚΛΥΤΑΙΜΗΣΤΡΑ : ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ : ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ
ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ :ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΗΜΟΥ
ΑΙΓΙΣΘΟΣ : ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΗΣ
ΚΗΡΥΚΑΣ : ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ
ΦΥΛΑΚΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΛΑΚΑΤΕΒΑΚΗΣ
ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ (Με αλφαβητική σειρά): ΘΥΜΙΟΣ ΚΟΥΚΙΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΥΛΑΚΟΣ, KΡΙΣ ΡΟΝΤΑΝΟΦ, ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ, ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΧΑΖΑΡΑΚΗΣ
ΚΛΑΡΙΝETΟ: XΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΚΑΝΗΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΙΚΑΙΤΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ
ΣΚΗΝΙΚΑ - ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΣΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΣΟΦΙΑ ΚΑΜΑΓΙΑΝΝΗ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΕΡΜΗΣ ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΤΕΚΩ
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: ΔΩΡΑ ΓΑΖΗ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Γενική Είσοδος: 15 € Άνεργοι -Φοιτητικό –Παιδικό – Πολυτέκνων - Α.Μ.Ε.Α 12 €
Ηλεκτρονική προπώληση VIVA.GR
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 23820- 84381
Ο Αγαμέμνων αποτελεί το πρώτο από τα τρία έργα της τριλογίας του Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ. Τα άλλα δύο είναι «oι Χοηφόροι» και «oι Ευμενίδες». Πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα ΠΡΩΤΕΥΣ. Ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο. Η «Ορέστεια», η μοναδική τριλογία η οποία διασώθηκε ολόκληρη, λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Επη, χτίζει το δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπική μητριαρχική persona , και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα για να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα και μητέρα της Ιφιγενειας, να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα, ιέρεια του Απόλλωνα, τη νύχτα που επιστρέφει θριαμβευτής στο Άργος έπειτα από τον δεκαετή Τρωικό πόλεμο.
Η Κλυταιμήστρα, μια γυναίκα «που σκέφτεται σαν άνδρας» αναλαμβάνει την ευθύνη για την εκτέλεση του φόνου του συζύγου της. Συμπαραστάτης της πιστός ο Αίγισθος, ο οποίος με το θάνατο του Αγαμέμνονα, εκδικείται το «αποτρόπαιο κέρασμα» στον πατέρα του Θυέστη από τον πατέρα του Αγαμέμνονα Ατρέα . (Θυέστεια Δείπνα). Όμως η κατάρα, η Ερινύα της Εκδίκησης και η απόδοση της Δικαιοσύνης στον Αγαμέμνονα δε θα «χορτάσουν» ποτέ..
Ο σκοτεινός Δαίμων του Οίκου των Ατρειδών, ο Αλάστωρ, δεν θα ησυχάσει αν ο Ορέστης δεν εκδικηθεί για το φόνο του πατέρα του Αγαμέμνονα και δεν τιμωρήσει και την ίδια του τη Μάνα, την Κλυταιμήστρα.
Στον Αγαμέμνονα, η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει την Τραγωδία εξαιρετικά οικεία. Στην Αισχύλεια Τραγωδία η συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια, Θεοφοβία, συνεχή αγωνία και σημάδια Ακατανίκητου Τρόμου βρίσκει τον εκφραστή της στο σώμα του Χορού.
Μέσα από το ποιητικό σύμπαν του, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και Θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Υβριν, και μέσα από την εξέλιξη της ίδιας της τραγωδίας την Ευθύνη και την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να ξεπεράσει το πεπρωμένο της. Νικαίτη Κοντούρη.
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ:
ΚΛΥΤΑΙΜΗΣΤΡΑ : ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ : ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ
ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ :ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΗΜΟΥ
ΑΙΓΙΣΘΟΣ : ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΗΣ
ΚΗΡΥΚΑΣ : ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ
ΦΥΛΑΚΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΛΑΚΑΤΕΒΑΚΗΣ
ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ (Με αλφαβητική σειρά): ΘΥΜΙΟΣ ΚΟΥΚΙΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΥΛΑΚΟΣ, KΡΙΣ ΡΟΝΤΑΝΟΦ, ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ, ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΧΑΖΑΡΑΚΗΣ
ΚΛΑΡΙΝETΟ: XΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΚΑΝΗΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΝΙΚΑΙΤΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ
ΣΚΗΝΙΚΑ - ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΣΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΣΟΦΙΑ ΚΑΜΑΓΙΑΝΝΗ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΕΡΜΗΣ ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΤΕΚΩ
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: ΔΩΡΑ ΓΑΖΗ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Γενική Είσοδος: 15 € Άνεργοι -Φοιτητικό –Παιδικό – Πολυτέκνων - Α.Μ.Ε.Α 12 €
Ηλεκτρονική προπώληση VIVA.GR
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 23820- 84381
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από το blog μας
- Το blog διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρέσει οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Το blog δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου ή για να αφαιρέσει σχόλιο με το οποίο δεν συμφωνεί.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν το blog
- Ο σχολιαστής δεν έχει τη δυνατότητα διαγραφής των σχολίων του μετά τη δημοσίευσή τους.
- Αν θεωρείτε ότι κακώς αφαιρέσαμε σχόλιό σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email.