Με πανηγυρικό τρόπο απονεμήθηκαν το Σάββατο το βράδυ τα βραβεία (τόσο του 35ου ελληνικού όσο και του 18ου διεθνούς) φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας.
Τελικά θριάμβευσε δίκαια το «βουβό» Χαμομήλι (δεν υπάρχουν διάλογοι) του αλβανικής καταγωγής Νεριτάν Ζιντζίρια, του οποίου η ταινία πήρε το χαρακτηρισμό της ελληνικότητας. Κέρδισε τρία κορυφαία βραβεία και μία τιμητική διάκριση: στο εθνικό διαγωνιστικό, στο διεθνές, ενώ παράλληλα βραβεύτηκε με ψήφους 7 έναντι 2 και από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Το «Χαμομήλι» δεν ήταν η μοναδική βουβή ταινία. Και οι άλλες αξιόλογες που διαγωνίστηκαν με αυτήν την αισθητική έκαναν σαφέστατη αναφορά στη σύγχρονη αφασία, στην πλήρη διακοπή των σχέσεων επικοινωνίας.
Τα βραβεία αναλυτικά:
35ο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Χρυσός Διόνυσος-1ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Στην ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία
Αργυρός Διόνυσος-2ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Στην ταινία «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» του Αλέξανδρου Χαντζή
Βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης»
Στην ταινία «Ghost In The Machine» του Oliver Krimpas
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 1.500 ευρώ, προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Βραβείο Ντοκιμαντέρ
Στην ταινία «Καθαρό Ραδιόφωνο» του Γιώργου Τελτζίδη
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 2.500 ευρώ, προσφορά της ΕΡΤ.
Βραβείο Σπουδαστικής Ταινίας
Στην ταινία «Θόλος» του Νίκου Αποστολόπουλου και της Κατερίνας Γεροθανάση
Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» για την καλύτερη ταινία «Κοινωνικού Προβληματισμού»
Στην ταινία «Παγόβουνο» του Κωνσταντίνου Γεραμπίνη
Το βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 2.000 ευρώ, προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Ειδικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης»
Στην ταινία «Family Tree » του Φωκίωνα Μπόγρη
Τιμητικές διακρίσεις
Φωτογραφίας
Στον Γιώργο Καρβέλα για την ταινία «Der Spiegel Des Lord Patschog» της Ελίνα Πάνικ
Σεναρίου
Στον Αλέξανδρου Χαντζή για το σενάριο της ταινίας «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Μοντάζ
Στον Στυλιανό Κωνσταντίνου για το μοντάζ της ταινίας «11:50» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας
Στην Jessica Gunning για την ερμηνεία της στην ταινία «Ghost In The Machine» του Oliver Krimpas
Καλύτερης ανδρικής ερμηνείας
Στον Μάκη Παπαδημητρίου για την ερμηνεία του στην ταινία «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» του Αλέξανδρου Χαντζή
Ήχου
Στον Λέανδρο Ντούνη για την ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία
Μουσικής
Στον Κωνσταντίνο Ευαγγελίδη για τη μουσική της ταινίας «Evergreen» της Ιφιγένειας Κοτσώνη
Σκηνικών
Στην Όλγα Λεοντιάδου για την ταινία «Aroundel» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη
Κοστουμιών
Στις Δέσποινα Ησαΐα και Ιουλία Σταυρίδου για την ταινία «Μακαρισμοί» του Αριστοτέλη Μαραγκού
Μακιγιάζ
Στη Δήμητρα Προβατάρη για την ταινία «Κανείς δεν είναι τέλειος» της Δέσποινας Καβύρη και του Γιώργου Μαντζουρανίδη
Ειδικών efe
Στoν Βασίλη Τζιώκα για την ταινία «Το επόμενο καλοκαίρι» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Animation
Στην ταινία «Οχτώ λεπτά προθεσμία» των Ζίνας Παπαδοπούλου και Πέτρου Παπαδόπουλου
ΒΡΑΒΕΙΑ 18ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Μεγάλο Βραβείο
Στην ταινία «Ο Κήπος» του Garvin Chan (Ταϊβάν)
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 4.000 ευρώ, προσφορά της εταιρείας Raycap.
2ο Βραβείο
Στην ταινία «Το κοτόπουλο που χτύπησε το σύστημα» του Quico Meirelles (Βραζιλία)
Ειδικό βραβείο από την ευρωπαϊκή ακαδημία κινηματογράφου
Απονέμεται στην ταινία «Objection VI» του Rolando Colla (Ελβετία)
Βραβείο καλύτερης ταινίας νοτιοανατολικής ευρώπης
Απονέμεται στην ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία από την Ελλάδα
Βραβείο αρτιότερης παραγωγής TV5MONDE
Στην ταινία «Συναντήσεις των μισοφέγγαρων» του NG Ho Yin Chris (Χογκ Κογκ - Κίνα)
Βραβείο καλύτερης ταινίας κινούμενου σχεδίου
Στην ταινία «Oh Willy…» των Emma De Swaef και Marc James Roels (Βέλγιο)
Τιμητική διάκριση
Στην ταινία «Shirin» του Stephen Fingleton (Μεγάλη Βρετανία)
Τιμητική διάκριση
Στην ταινία «Revolution Reykjavik» της Isold Uggadottir (Ισλανδία)
Τιμητική διάκριση ντοκιμαντέρ
Απονέμεται στην ταινία «Nomadic» των Modoseit Mambetakunov και Artykpai Suiundukov (Κιργιστάν)
Σημαντική αναγέννηση
Με άσχημο καιρό καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, αλλά με την αίθουσα να ξεχειλίζει από κόσμο ο θεσμός δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Μοναδικό πρόβλημα παραμένει η μη ικανοποιητική προσέλευση Δραμινών στο γεγονός που τιμά την πόλη τους.
Για το υψηλό επίπεδο του φεστιβάλ ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Κωνσταντινίδης με ενεργή συμμετοχή στα των εκδηλώσεων του θεσμού μάς λέει: «Ήταν αναμφισβήτητα το καλύτερο φεστιβάλ της τελευταίας δεκαπενταετίας». Για πρώτη φορά 40 από τις εθνικές ταινίες ήταν από πολύ καλές έως εξαιρετικές. Η θεματολογία των νέων ελλήνων δημιουργών αναφερόταν όχι μόνο στα φαινόμενα της κρίσης αλλά και στα υπαρξιακά αδιέξοδα, τις προσωπικές ιστορίες κοινωνικού προσανατολισμού.
Σημαντική παρατήρηση το ότι δέκα από τα διαγωνιζόμενα ελληνικά φιλμ βάσισαν το σενάριό τους σε λογοτεχνήματα. Η «άνθηση» της ταινίας μικρού μήκους υπήρξε πρωτοφανής και δείχνει δύο πράγματα: πως η κρίση ενεργοποιεί την τέχνη (σινεμά) και εμφανίζεται μία ωριμότητα με την πάροδο του χρόνου. Έτσι το φεστιβάλ αποτελεί και φυτώριο αλλά και βήμα διαλόγου και ζύμωσης δημιουργικών απόψεων. Είναι μία σημαντική κοινωνική προσφορά, δεδομένου και του φετινού αποκεντρωτικού χαρακτήρα. Για πρώτη φορά πολλά μικρού μήκους φιλμ εγκαταλείπουν την Αθήνα και εκτυλίσσονται στη Θεσσαλονίκη και την επαρχία. Μιλάμε λοιπόν για μία κυριολεκτική αναγέννηση.
Πηγή: Μακεδονία
Τελικά θριάμβευσε δίκαια το «βουβό» Χαμομήλι (δεν υπάρχουν διάλογοι) του αλβανικής καταγωγής Νεριτάν Ζιντζίρια, του οποίου η ταινία πήρε το χαρακτηρισμό της ελληνικότητας. Κέρδισε τρία κορυφαία βραβεία και μία τιμητική διάκριση: στο εθνικό διαγωνιστικό, στο διεθνές, ενώ παράλληλα βραβεύτηκε με ψήφους 7 έναντι 2 και από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Το «Χαμομήλι» δεν ήταν η μοναδική βουβή ταινία. Και οι άλλες αξιόλογες που διαγωνίστηκαν με αυτήν την αισθητική έκαναν σαφέστατη αναφορά στη σύγχρονη αφασία, στην πλήρη διακοπή των σχέσεων επικοινωνίας.
Τα βραβεία αναλυτικά:
35ο ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Χρυσός Διόνυσος-1ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Στην ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία
Αργυρός Διόνυσος-2ο Βραβείο Μυθοπλασίας
Στην ταινία «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» του Αλέξανδρου Χαντζή
Βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης»
Στην ταινία «Ghost In The Machine» του Oliver Krimpas
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 1.500 ευρώ, προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Βραβείο Ντοκιμαντέρ
Στην ταινία «Καθαρό Ραδιόφωνο» του Γιώργου Τελτζίδη
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 2.500 ευρώ, προσφορά της ΕΡΤ.
Βραβείο Σπουδαστικής Ταινίας
Στην ταινία «Θόλος» του Νίκου Αποστολόπουλου και της Κατερίνας Γεροθανάση
Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» για την καλύτερη ταινία «Κοινωνικού Προβληματισμού»
Στην ταινία «Παγόβουνο» του Κωνσταντίνου Γεραμπίνη
Το βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 2.000 ευρώ, προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Ειδικό βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη «Ντίνος Κατσουρίδης»
Στην ταινία «Family Tree » του Φωκίωνα Μπόγρη
Τιμητικές διακρίσεις
Φωτογραφίας
Στον Γιώργο Καρβέλα για την ταινία «Der Spiegel Des Lord Patschog» της Ελίνα Πάνικ
Σεναρίου
Στον Αλέξανδρου Χαντζή για το σενάριο της ταινίας «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Μοντάζ
Στον Στυλιανό Κωνσταντίνου για το μοντάζ της ταινίας «11:50» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας
Στην Jessica Gunning για την ερμηνεία της στην ταινία «Ghost In The Machine» του Oliver Krimpas
Καλύτερης ανδρικής ερμηνείας
Στον Μάκη Παπαδημητρίου για την ερμηνεία του στην ταινία «Τσέλσι-Μπαρτσελόνα» του Αλέξανδρου Χαντζή
Ήχου
Στον Λέανδρο Ντούνη για την ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία
Μουσικής
Στον Κωνσταντίνο Ευαγγελίδη για τη μουσική της ταινίας «Evergreen» της Ιφιγένειας Κοτσώνη
Σκηνικών
Στην Όλγα Λεοντιάδου για την ταινία «Aroundel» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη
Κοστουμιών
Στις Δέσποινα Ησαΐα και Ιουλία Σταυρίδου για την ταινία «Μακαρισμοί» του Αριστοτέλη Μαραγκού
Μακιγιάζ
Στη Δήμητρα Προβατάρη για την ταινία «Κανείς δεν είναι τέλειος» της Δέσποινας Καβύρη και του Γιώργου Μαντζουρανίδη
Ειδικών efe
Στoν Βασίλη Τζιώκα για την ταινία «Το επόμενο καλοκαίρι» σε σκηνοθεσία του ίδιου
Animation
Στην ταινία «Οχτώ λεπτά προθεσμία» των Ζίνας Παπαδοπούλου και Πέτρου Παπαδόπουλου
ΒΡΑΒΕΙΑ 18ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Μεγάλο Βραβείο
Στην ταινία «Ο Κήπος» του Garvin Chan (Ταϊβάν)
To βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 4.000 ευρώ, προσφορά της εταιρείας Raycap.
2ο Βραβείο
Στην ταινία «Το κοτόπουλο που χτύπησε το σύστημα» του Quico Meirelles (Βραζιλία)
Ειδικό βραβείο από την ευρωπαϊκή ακαδημία κινηματογράφου
Απονέμεται στην ταινία «Objection VI» του Rolando Colla (Ελβετία)
Βραβείο καλύτερης ταινίας νοτιοανατολικής ευρώπης
Απονέμεται στην ταινία «Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία από την Ελλάδα
Βραβείο αρτιότερης παραγωγής TV5MONDE
Στην ταινία «Συναντήσεις των μισοφέγγαρων» του NG Ho Yin Chris (Χογκ Κογκ - Κίνα)
Βραβείο καλύτερης ταινίας κινούμενου σχεδίου
Στην ταινία «Oh Willy…» των Emma De Swaef και Marc James Roels (Βέλγιο)
Τιμητική διάκριση
Στην ταινία «Shirin» του Stephen Fingleton (Μεγάλη Βρετανία)
Τιμητική διάκριση
Στην ταινία «Revolution Reykjavik» της Isold Uggadottir (Ισλανδία)
Τιμητική διάκριση ντοκιμαντέρ
Απονέμεται στην ταινία «Nomadic» των Modoseit Mambetakunov και Artykpai Suiundukov (Κιργιστάν)
Σημαντική αναγέννηση
Με άσχημο καιρό καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, αλλά με την αίθουσα να ξεχειλίζει από κόσμο ο θεσμός δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Μοναδικό πρόβλημα παραμένει η μη ικανοποιητική προσέλευση Δραμινών στο γεγονός που τιμά την πόλη τους.
Για το υψηλό επίπεδο του φεστιβάλ ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Κωνσταντινίδης με ενεργή συμμετοχή στα των εκδηλώσεων του θεσμού μάς λέει: «Ήταν αναμφισβήτητα το καλύτερο φεστιβάλ της τελευταίας δεκαπενταετίας». Για πρώτη φορά 40 από τις εθνικές ταινίες ήταν από πολύ καλές έως εξαιρετικές. Η θεματολογία των νέων ελλήνων δημιουργών αναφερόταν όχι μόνο στα φαινόμενα της κρίσης αλλά και στα υπαρξιακά αδιέξοδα, τις προσωπικές ιστορίες κοινωνικού προσανατολισμού.
Σημαντική παρατήρηση το ότι δέκα από τα διαγωνιζόμενα ελληνικά φιλμ βάσισαν το σενάριό τους σε λογοτεχνήματα. Η «άνθηση» της ταινίας μικρού μήκους υπήρξε πρωτοφανής και δείχνει δύο πράγματα: πως η κρίση ενεργοποιεί την τέχνη (σινεμά) και εμφανίζεται μία ωριμότητα με την πάροδο του χρόνου. Έτσι το φεστιβάλ αποτελεί και φυτώριο αλλά και βήμα διαλόγου και ζύμωσης δημιουργικών απόψεων. Είναι μία σημαντική κοινωνική προσφορά, δεδομένου και του φετινού αποκεντρωτικού χαρακτήρα. Για πρώτη φορά πολλά μικρού μήκους φιλμ εγκαταλείπουν την Αθήνα και εκτυλίσσονται στη Θεσσαλονίκη και την επαρχία. Μιλάμε λοιπόν για μία κυριολεκτική αναγέννηση.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από το blog μας
- Το blog διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρέσει οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Το blog δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου ή για να αφαιρέσει σχόλιο με το οποίο δεν συμφωνεί.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν το blog
- Ο σχολιαστής δεν έχει τη δυνατότητα διαγραφής των σχολίων του μετά τη δημοσίευσή τους.
- Αν θεωρείτε ότι κακώς αφαιρέσαμε σχόλιό σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email.